نورآباد،شوخئییب‌‌

نورآباد،شوخئییب‌‌

تشنه ای بر لب رود . معرفی روستای نورآباد (شوخئییب) ، ازتوابع شهرستان مرند، آ-شرقی، به روایت تصویر و...
نورآباد،شوخئییب‌‌

نورآباد،شوخئییب‌‌

تشنه ای بر لب رود . معرفی روستای نورآباد (شوخئییب) ، ازتوابع شهرستان مرند، آ-شرقی، به روایت تصویر و...

انار

باید دانه ها را از غلاف گوشتی که آنها را احاطه کرده است تمیز کنید و در خاک شل و نرم قرار دهید و یک لایه 1.5 سانتیمتری خاک روی آن بریزید.
سیاری از افراد ترجیح میدهند درخت انار را از دانه بکارند و پرورش دهند. فصل پاییز فصل انارهای درشت و رسیده ترش و شیرین است که بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه یا باغداران را به فکر پرورش انار می اندازد. جالب است بدانید دانه های یاقوتی انار را میتوانید بکارید و از آنها درخت به بار بیاورید. حتی میتوانید انار را داخل گلدان بکارید و به عنوان یک گیاه زینتی زیبا خانه تان را با آن تزئین کنید. 

کاشت درخت انار



انار میوه بومی ایران است. برای کاشتن انار از دانه، کار زیادی لازم نیست انجام دهید چرا که دانه های انار به سهولت بدون نیاز به مراقبت زیاد، رشد میکنند. باید دانه ها را از غلاف گوشتی که آنها را احاطه کرده است تمیز کنید و در خاک شل و نرم قرار دهید و یک لایه 1.5 سانتیمتری خاک روی آن بریزید.

 

گرما دومین نیاز مهم دانه انار برای رشد است. دانه های انار را باید در حرارتی معادل دمای اتاق به مدت 30 تا 40 روز بگذارید تا سبز شود. دمای خاک را چند درجه بالاتر بیاورید تا مدت زمان لازم برای جوانه زدن دانه انار را به نصف کاهش دهید. دانه کاشته شده را با فویل احاطه کنید و آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید تا زمانی که دانه جوانه بزند.

هنگامی که در مورد نحوه کاشت دانه انار سخن به میان می آید، روش دیگری نیز وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. این روش کاشت دانه در کیسه پلاستیکی است. برخی از باغبانان این روش را برای کاشت و پرورش درخت انار از دانه ترجیح میدهند. یک صافی قهوه را مرطوب کنید و آب اضافی آن را بگیرید. دانه های تمیز شده انار را در یک چهارم صافی بریزید. به دقت صافی را روی هم تا کنید و آن را در کیسه پلاستیکی درب دار قرار دهید. دانه ها را در مکانی گرم قرار دهید و هر چند روز به آنها سر بزنید ببینید جوانه زده اند یا خیر. همین که دانه ها جوانه زدند، آنها را به گلدان منتقل کنید.

از گلدان یا ظرفی استفاده کنید که سوراخ تخلیه زیر آن مناسب باشد. در هر گلدان دو تا سه دانه بکارید. میتوانید جوانه های ضعیف را پس از چند هفته که از جوانه زدنشان گذشت، بکنید و یا آنها را به گلدان دیگری منتقل کنید.

قلمه زدن انار:

آسان ترین و مطلوب ترین روش تکثیر انار است قلمه زنی است .

طول مناسب قلمه ها  ۲۰-۲۵cm و قطر مناسب قلمه ها  ۶-۱۲mm می باشد .

قلمه ها معمولاً از چوبهای فصل رشد قبل و در زمستان تهیه می شوند.

استفاده از قلمه های با طول بلندتر یا کوتاهتر و یا با سنین بیشتر (۲-۳ساله) نیز ممکن است .

قلمه ها در فضای باز و در فواصل ۱۵-۲۰cmکشت می شوند .

حدود ۵-۷cm انتهایی قلمه ها بیرون از خاک باقی می ماند.

نیاز به کالوس دار کردن قلمه ها برای اطمینان از ریشه زایی آن نیست.

نهالها برای یک فصل رشد اجازه رشد می یابند و سپس در اواخر زمستان یا اویل بهار سال بعد به محل اصلی در باغ منتقل می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.